E-Twinning Projesi; GREEN İS''İN''

E-Twinning Projesi; GREEN İS''İN''

Okulumuz E-Twinning kapsamında Uluslararası bir proje olan 'Green İs İn' projesine dahil olmuştur.

 

Proje hakkında

 

Öğrenciler iklim değişikliğinin ne olduğunu ve bunun içindeki rolümüzün ve etkimizin ne olduğunu öğrenecekler. Takımlar halinde öğrenciler, onlarla birlikte bir karbon ayak izi hesaplayarak, iklim değişikliği hakkında bilgi broşürleri oluşturacak, ebeveynlerini ve diğer aile üyelerini de dahil edecekler. Sonuçları analiz ettikten sonra, evdeki su, elektrik ve yakıt tüketiminin nasıl azaltılacağına dair bir plan yapacağız. Atık ayırmaya özel önem vereceğiz ve geri dönüşümün önemini vurgulayacağız. Okulda atıkların ayrılması için bir eko-köşe oluşturacağız ve yerel geri dönüşüm merkezine satacağımız eski kağıt, pil ve küçük elektronik atıkları toplama eylemi gerçekleştireceğiz. Toplanan fonlardan, yerel fidanlıkta yetiştirilen yerli bitkilerin fidelerini satın alacağız ve onları okul bahçesine dikeceğiz. Öğrenciler bu bitki türleri hakkında araştırma yapacak ve veri toplayacak, işbirliği içinde bir web sitesi oluşturacak ve web sitelerini açacak bitkilere bir QR kodu yerleştirecek.

 

HEDEFLER

 

Yaşadığımız bölgenin flora ve faunasını korumanın önemini kabul edin. Bitki ve hayvan türlerinin yaşamına uygun koşulları tanıyın. Öğrencilerin araştırma çalışmalarına olan ilgisini artırın. Sınıf dışında öğretimi teşvik edin. Gözleme dayalı akıl yürütme becerisini geliştirin. Takım çalışmasını ve karşılıklı işbirliğini teşvik edin. Sürdürülebilir kalkınma eğitimini teşvik ederek gençler arasında çevre bilincini geliştirmek ve güçlendirmek. Öğrencilerin ve eğitimcilerin çevrenin korunmasına yönelik sorumluluklarını, çevrenin korunmasına vurgu yaparak ve şimdiki ve gelecek nesillere özen göstererek geliştirin. Farklı öğrenme alanlarından seçilmiş problemleri analiz ederek ve çözerek bilgisayar düşüncesinin disiplinlerarası uygulamasını tanıyın ve inceleyin. Dijital içerik yayınlamak için farklı hizmetleri bulun, tanımlayın ve karşılaştırın, dijital içerik yayınlama prosedürünü açıklayın.

 

ÇALIŞMA SÜRECI

 

Proje Eylül 2020'de başlayacak ve Haziran 2021 sonunda tamamlanacak. İklim değişikliği ile ilgili bilgiler içeren broşürler yapmayı, okulumuz ve velilerimiz hakkında öğrenci ve öğretmenleri bilgilendirmeyi planlıyoruz. Ayrıca bir atık toplama kampanyası düzenleyeceğiz ve bir geri dönüşüm şirketine satarak ve para kazanarak, okul bahçesinde yerli bitkiler satın alıp dikeceğiz. Öğrenciler, bitkiler hakkında ortaklaşa web siteleri oluşturacak, bu sayfalara yönlendiren QR kodları oluşturacak ve yerel toplumu eğitmek için kodları bitkilere yerleştirecek. Tüm aktiviteler ortak Wakelet koleksiyonunda belgelenecek ve öğrenciler ayrıca web sitesi oluşturma konusunda işbirliği yapacaklar.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

Öğrenciler giriş bölümünde iklim değişikliğinin ne olduğunu öğrenecekler. Öğrenci ekipleri diğer öğrencileri, öğretmenleri, aileleri ve yerel halkı iklim değişikliği konusunda eğitmek için broşürler üretecek. Öğrenciler karbon ayak izini öğrenecek ve aileleriyle birlikte aylık karbon ayak izini hesaplayacaklar. Sonuç analizlerine dayanarak, öğrenciler karbon ayak izini azaltmak için neler yapabileceğimizi tartışacak ve bir plan yapacaklar. Öğrenciler atık ayırmayı pratikte uygulayacak ve geri dönüşüm kavramını tanıyacak - ailelerinde atıkları ayıracaklar. Bir okul eko-köşesi düzenleyin, yakındaki bir fidanlıktaki yerli bitki ve ağaç fidelerini satın almak için atık toplayın ve satın ve bunları okul bahçesine dikin. Ekilen bitkiler hakkında araştırma yapın ve bilgi toplayın, bitkiler hakkında ekipler halinde web siteleri oluşturun ve yayınlayın. Bitkiler üzerine yazdırıp yerleştireceğimiz QR kodları şeklinde web sitelerine bağlantılar oluşturacaklar, böylece diğer öğrencileri, öğretmenleri ve yerel topluluğu eğitecekler.

 

 

10.12.2020 513

10-12-202010-12-202010-12-202010-12-202010-12-202010-12-2020